Manolo Lama II

Cada vegada més m’adono de la influència negativa que es pot exercir des dels mitjans de comunicació. I és que moltes vegades per aconseguir una bona audiència o omplir a baix cost econòmic uns minuts més de pantalla és deixa de banda l’ètica. No estic dient que no s’hagin de mostrar realitats més crues. S’ha de donar a conèixer tot allò que està al nostre abast però hi ha maneres i maneres de fer-ho.

La reflexió ve a partir de la reacció penosa que ha tingut RTL, el canal privat amb més audiència d’Alemanya, sobre l’actuació de Manolo Lama al pont d’Hamburg. Sembla que el leitmotiv del reportatge és explicar l’actuació del reporter espanyol. No obstant, per acabar-ho d’adobar, és fa el que pretén ser un reportatge sobre la situació dels sense sostre d’Hamburg ja que,en un format semblant al que podria ser el del programa Callejeros de Cuatro, va seguint les pistes que la poden portar al sense sostre Kalle. Fixeu-vos que al final del reportatge ell li diu : “no vull sortir a Internet perquè jo no en tinc” i jo, aquest vídeo l’he vist a Youtube. Deixant de banda el format del reportatge, el que em sembla més trist és que s’aprofiti la situació de persones vulnerables per omplir minuts i aconseguir la llagrimeta fàcil. Com si la periodista per ser d’Alemanya tingués més llicències. L’actuació és igual de patètica.


No response to “Manolo Lama II”

Publica un comentari a l'entrada